• De mooiste woonconcepten
  • Eerlijk & deskundig advies
  • Beste prijs & kwaliteit
  • Persoonlijke service

Wij zijn hier om u te helpen

U vindt hier de antwoorden op veelgestelde vragen. Staat het antwoord op uw vraag er niet bij? U kunt op verschillende manieren contact met ons opnemen.
Is de bezorging echt gratis? +

Let op: De klantenservice zal telefonisch contact met u opnemen inzake uw order en mogelijke afwijkingen in de verzendkosten.

De verzendkosten kunnen afwijken vanwege de afmetingen van uw bestelling en / of uw postcodegebied.

Hoe snel ontvang ik mijn bestelling? +

Levertijd is altijd in overleg met de verkoopafdeling.

Levert u ook in het buitenland? +

Ja, wij leveren ook in het buitenland.

Hoe kan ik mijn aankopen betalen? +

U kunt bij Poels Wonen & Slapen op verschillende manieren betalen, namelijk:

- In Nederland met: contant en met PIN, In België en Duitsland uitsluitend contant.

Poels Wonen en Slapen verkoopt ook cadeaubonnen. U vraagt ze bij de kassa in onze vestiging. Een Poels cadeaubon is altijd leuk om te geven!

Hoelang zit er garantie op de artikelen die ik bij Poels koop? +

Poels Wonen & Slapen is een CBW-erkende winkel. CBW-erkende winkels bieden meer zekerheid dan andere winkels, want ze hanteren Algemene Voorwaarden die de consument extra goed beschermen. Ze zijn in samenwerking met de Consumentenbond opgesteld.

Door wie en wanneer wordt de montage van de meubels gedaan? +

De montage wordt gedaan door onze opgeleide meubelbezorgers bij aflevering van de meubels.

Hoe weet ik welke acties er zijn? +

Zowel op www.poels.nl als op onze Facebookagina www.facebook.com/PoelsWonenEnSlapen/ vindt u alle actuele acties van Poels Wonen & Slapen. Ook verspreiden wij regelmatig een actiefolder in de regio's Noord- en Midden Limburg en Oost-Brabant.

Ik heb een klacht en ik ben niet tevreden +

Heeft u een klacht en bent u niet tevreden? Op http://poels.nl/contact/klantenservice/ kunt u het klachtenformulier invullen. Heeft u een klacht over het geleverde item? Is er bijvoorbeeld iets beschadigd? Maak dan maximaal 3 foto's en stuur deze met het ingevulde klachtenformulier naar ons toe. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Kan ik mobiel pinnen bij aflevering? +

Onze bezorgdienst heeft een mobiele pinautomaat ter beschikking, zodat u geen contant geld in huis hoeft te halen. En dat is wel zo veilig en gemakkelijk. Deze mobiele pinautomaten zijn geschikt voor reguliere Nederlandse en buitenlandse pinpassen, maar niet voor creditcards.

Let op: Als u meer dan uw daglimiet op uw pas wilt pinnen, moet u hiervoor toestemming bij uw bank hebben aangevraagd. Het zou vervelend zijn, als u niet kan betalen en wij op een andere dag moet terugkomen voor de bezorging van uw meubels.

Kan ik mijn aankoop kosteloos wijzigen of annuleren? +

Als u in bij Poels Wonen en Slapen iets heeft gekocht, dan kunt u de aankoop in principe niet kosteloos wijzigen of annuleren. U bent namelijk vanaf het moment van aankoop gehouden aan de algemene voorwaarden van de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW). Uw bestelling wordt namelijk direct bij onze toeleveranciers geplaatst en dan wordt het gehele productieproces meteen in werking gesteld. Elke wijziging daarna wordt beschouwd als een annulering van de oorspronkelijke bestelling. Hier zijn helaas veel kosten mee gemoeid die oplopen tot 30-50% van het aankoopbedrag.

Kan ik mijn aankoop retourneren? +

Als u bij Poels Wonen & Slapen koop, dan kunt u de aankoop in principe niet retourneren of ruilen met uitzondering van kleine artikelen zoals accessoires e.d. die u uit de winkel heeft gekocht en direct heeft meegenomen. In het laatste geval kunt u deze wel binnen 14 dagen ruilen.

Wat als mijn meubelen niet naar binnen kunnen? +

Als bewoner bent u zelf verantwoordelijk voor de toegankelijkheid van uw eigen woning, zodat een vlotte bezorging door onze bezorgdienst mogelijk is. Wij kunnen zelf nu eenmaal niet met zekerheid inschatten of het allemaal bij u naar binnen past, omdat wij niet op de hoogte zijn van uw exacte thuissituatie. Dit is overeenkomstig met de algemene voorwaarden van de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW).

We proberen altijd zoveel mogelijk met u mee te denken. Mocht bij aflevering blijken dat onze bezorging niet zonder risico van beschadiging van uw meubel gaat lukken, dan zult u een nieuwe bezorgafspraak moeten maken. De kosten voor het gebruik van een takel of verhuislift zijn dan voor uw rekening.

Wat moet ik doen als mijn meubels verkeerd of beschadigd zijn? +

In dat geval kunt u het contactformulier (onder) invullen en zullen wij uw melding z.s.m. in behandeling nemen.

Worden beschadigde meubelen altijd omgeruild? +

Wanneer gebreken kunnen worden verholpen middels reparatie, dan zal altijd voor deze optie worden gekozen. Dit is overeenkomstig met de algemene voorwaarden van de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW), omdat we in alle redelijkheid ook het recht hebben om de schade te herstellen. Alleen wanneer herstel echt niet mogelijk is, zal gekeken worden naar de optie vervanging.

Wat als de stof van mijn zitmeubel vlekken vertoont door schaduwwerking? +

Shading of poolomval veroorzaken als het ware schijnvlekken. Dan is het net alsof er water op de bekleding is gemorst. Op bepaalde plekken liggen de polen van de stof dan niet in dezelfde richting. Afhankelijk van waar u naar de stof kijkt, met de vleug mee of tegen de vleug in, lijkt de stof iets lichter of donkerder. Shading heeft echter niets met verkleuring te maken en is een normaal verschijnsel. U hoeft zich daar dan ook geen zorgen over te maken. Het is een optisch effect dat verandert met de plaats van de waarnemer ten opzichte van de poolstof. Dit wordt in de meubelbranche niet als een fabricagefout gezien.

Wat als mijn zitkussens veel zachter zijn geworden dan die van het model in de winkel? +

Afhankelijk van het type vulling, neemt de veerkracht van de zittingen van uw zitmeubel op den duur af. Dit effect wordt versneld als u lang en vaak op dezelfde plaats op de zitbank of fauteuil zit. De bekleding rekt hierdoor wat verder op en de zittingen zakken in. Dit is een gewone eigenschap van schuimvulling en geen reden tot zorg. In de winkel wordt nu eenmaal minder vaak en langdurig op een zitbank of fauteuil gezeten dan thuis. In het begin lijken zitvullingen hard te slinken, maar na ongeveer een half jaar is het maximum bereikt en stabiliseert de vulling zich volledig.

Wat als mijn fauteuil of zitbank plooien vertoont? +

Plooivorming is in principe een normaal verschijnsel dat niets met de kwaliteit van uw zitmeubel heeft te maken. Dit is een gewone eigenschap van de bekleding in combinatie met de zitvulling en de breedte van de zitting. Dit effect is meer zichtbaar als u lang en vaak op dezelfde plaats zit. Door de lichaamswarmte rekt de bekleding soms tijdelijk ook wat extra op. Over plooivorming hoeft u zich dus geen zorgen te maken, behalve als het niet acceptabel is:

De algemene richtlijn voor een acceptabele plooivorming is als volgt: wanneer u van beide zijkanten naar het midden strijkt, mag de plooi die hierdoor ontstaat niet hoger zijn dan 2 cm bij een zittingbreedte van 70 cm. Voor grotere zittingbreedtes geldt in verhouding een grotere plooihoogte. Dus een zittingbreedte van bijvoorbeeld 105 cm heeft een toegestane plooihoogte van 3 cm (POS-norm). Onafhankelijk daarvan kan deze richtlijn worden overschreden bij een door het design bepaalde, geaccentueerde plooivorming.

Wat als mijn zitmeubel pluisjes of pillen vertoont? +

Bijna alle bekledingsstoffen met gemengde vezels gaan in meer of mindere mate ‘pillen’. Hierbij komen vezelbolletjes los en ontstaat er pluisvorming. Door wrijving kan er plaatselijk soms meer sprake zijn van pilling. Dit is een normaal verschijnsel, dat echter niet nadelig is voor de kwaliteit. U kunt de bolletjes het beste met een pluizentondeuse (verkrijgbaar in winkels met huishoudelijke artikelen) verwijderen.

Wat houdt een bezoek van de servicedienst in? +

Onze servicedienst zal in eerste instantie de aangegeven klacht beoordelen. Als u klacht ook terecht is, zullen we proberen eventuele gebreken ter plaatse op te lossen. Wanneer hiervoor extra tijd of materialen benodigd zijn die niet voor handen zijn, kan worden aangegeven of er een vervolgafspraak gemaakt moet worden. De monteur kan ook besluiten dat we de klacht door moeten zetten naar de leverancier.

Er zijn dan verschillende mogelijke oplossingen, zoals omruiling, ophalen ter reparatie en/of het inzetten van een extern bedrijf.

Hoelang duurt de afhandeling van een service-aanvraag en hoe kan ik dit navragen? +

Dat is zeer variabel en afhankelijk van de aard van uw klacht. Kleine onderdelen omruilen of nabestellen kan enkele weken duren, terwijl de levertijd van grote onderdelen of complete meubelen kan oplopen tot dezelfde levertijd als die van uw oorspronkelijke aankoop. Zodra de bestelde onderdelen of meubelen bij ons binnen zijn, zullen wij direct telefonisch of schriftelijk contact met u opnemen voor een afspraak.

Wanneer moet ik herstelkosten zelf betalen? +

Op de meeste aankopen wordt een aflopende CBW-garantie van 2 jaar gegeven. In het 1e en 2e jaar zal daarom een deel van de herstel- en voorrijkosten aan de klant worden doorberekend. In de jaren daarna of wanneer de schade niet binnen de garantie valt, komen deze kosten geheel voor uw rekening. Niettemin proberen wij de kosten zo laag mogelijk voor u te houden. Indien u onze All-in House garantie heeft afgesloten, dan heeft u 3 of 5 jaar volledige garantie op vlekken én de schades (afhankelijk van de looptijd) die binnen deze garantievoorwaarden vallen.

Staat uw vraag er niet bij? Stel hier uw vraag aan Poels

Blijf op de hoogte van de nieuwste woontrends. Meld je hier aan voor onze nieuwsbrief. Aanmelden